Strik uge 32

AH 4. august — 10. august, 2024

Udsolgt : Venteliste på kursus@bornholmshojskole.dk

Strik med farver på Bornholm uge 32

Denne uge vil indeholde et varieret program af forskellige teknikker hvor brugen af farver spiller en central rolle. Stine Hoelgaard Johansen, ugens underviser, vil guide og inspirere og indenfor hver teknik lægge op til at kursisterne strikke deres helt egne mønstre. En uge hvor kreativiteten i højsædet. Vi skal afprøve tofarvet rib, og strikke nye spændende og meget forskellige variationer over denne gamle teknik.Derefter skal vi hilse på den estiske strikketeknik Roosimine, som er en blanding mellem Gobelin- flerfarvestrik og væving. Slutteligt skal vi strikke Løkkestrik, en festlig teknik a la rya og væve tern på retstrik.

Kursisterne skal medbringe forskellige garnrester, gerne i forskellige kvaliteter, tykt og tyndt. Effektgarner som pels- flamé- og glimmergarn kan også bruges. Derudover skal der medbringes rundpind i forskellige størrelser (ca. fra nr. 3½ til nr. 7) og med blød wire (80 cm) så der kan strikkes Magic Loop. Hvis man bedre kan lide at strikke med strømpepinde kan det også være en mulighed. Det er oplagt at strikke mindre punge af de forskellige teknikker, så hvis man har en lynlås på ca. 18 cm liggende, så tag den gerne med. Derudover skal der medbringes en stor stoppenål, saks og målbånd.

Stine Hoelgaard Johansen er uddannet strikke- og hækledesigner og i hendes lille firma arbejder hun alsidigt med kombination af strikke- og hækledesigns til forskellige garnfirmer og ugeblade og undervisning på blandt andet Tekstilformidler Uddannelse, diverse garnfestivaller og workshops. Vil du se mere til Stines arbejde kan du kigge ind på Instagram under @stinehoelgaard

20230111_144202
  • Udsolgt : Venteliste på kursus@bornholmshojskole.dk