Korte sommerkurser på Bornholms Højskole

Kurser på 1 eller 2 uger fra 25. juni til 19. august

På de korte sommerkurser får du lejlighed til at prøve kræfter med lige dét, der interesserer dig: Bornholms natur og kultur, vandring og cykling, gastronomi, akvarel, keramik og smykkekunst, dans, sang, yoga, litteratur og kunst, og meget mere.

Skolens fastelærere og gæstelærere sørger for undervisning af høj kvalitet, spændende foredrag og køkkenpersonalet forkæler dig med lækker mad. Humor og samvær ikke at forglemme.

Priserne på de enkelte kurser varierer alt efter antallet af kursister, antal lærere, værelsesstandard mv. Nogle kurser bliver meget hurtigt udsolgt, og vi laver en venteliste af realistisk omfang. Vel mødt!

Vandring og fordybelse, sank

Vandretur og sanke urter med Thomas Guldbæk

Akvarel i Solgården

Akvarel

Solgården

Aften i Solgården

Akvarel og ko i Ekkodalen

Akvarel i Ekkodalen

På cykel

koncert 2

Koncert i Ekkodalen

Bornholm skiller sig ud fra resten af Danmark med en rig variation af natur, der som ingen andre steder i landet er defineret af øens klippegrund. Klipperne mod nord, landets femte største skov Almindingen midt på øen og de hvide sandstrande mod syd er bare tre eksempler på øens egenart og store afveksling. Maleriske byer langs kysten ligger som perler på en snor. Rundkirker og fæstninger ligger smukt omkring på øen. Skiftende tider og dramatiske begivenheder sat deres præg på Bornholms mennesker, historie og kultur.

Du kan glæde dig til skolens hjemlige og hyggelige rammer – både inde og ude – og den fantastiske natur, hvor Ekkodalen ligger lige i forlængelse af skolens park.