Skriveværksted uge 31

AF 28. juli — 3. august, 2024

1 plads tilbage

Et nyt skrivekursus for dig, der holder af at opleve verden gennem litteraturen. Vi skal læse og skrive os ind på os selv og Bornholm sammen med den bornholmske forfatter Dennis Gade Kofod.

Selvfølgelig skal vi læse Martin Andersen Nexø, men vidste du at hans bedste ven fra barndommen på markerne i Nexø også var forfatter? Og vidste du, at denne Jakob Hansen, født i Hasle, har skrevet Danmarks første stykke Sci-Fi?

På fem dage skal du sammen med resten af holdet igennem en række kortere undervisningsforløb, der introducerer skrivningens forskellige værktøjere. Vi skal bruge skolens smukke omgivelser – den bornholmske natur og litteratur – til skabe tekst: historier, digte, drama, hvad end du har lyst til at skrive. Vi skal læse hinanden og os selv og lære, hvad pokker det er vi har skrevet.

Og selvfølgelig skal vi læse nogle af de ældste historier fra folketroen. Vi skal se på, hvad de kan i dag for en moderne læser, og vi skal ud og se stederne, hvor de foregår. Men vidste du, at det ikke er sagn? Vidste du, at det er levende historier, hvor alle stadig bidrager? Også dig.

Så, kan du lære at blive forfatter?

Helt sikkert!

Og gennem øvelser og konstruktiv vejledning kan du udvikle dit sprog, dine udtryksmidler og – vigtigst af alt – din evne til at læse dig selv med et kritisk blik.

Kursusleder: Dennis Gade Kofod er en dansk forfatter og dramatikker.

Dennis-Kofod-2200x1467

28. juli — 3. august, 2024