Sensommer uge 32

AI 4. august — 10. august, 2024

Her skal det handle om Bornholm, om øens historie og kulturhistorie, natur, geologi, kunst og meget andet, som vil blive belyst fra flere sider. Morgensamlinger, sang, aftenforedrag og samvær er en vigtig del af dagens rytme og er med til at ”ryste” os sammen. Foredrag er tilrettelagt, så de enten lægger op til de steder, vi besøger, eller berører emner af almen interesse. Der bliver ture med hvert sit tema og til forskellige dele af øen. På turene fortælles der om alt det, vi ser. Vi står af på udvalgte steder, bliver guidet i byer og i kirker. På udflugterne er der desuden mulighed for at gå nogle korte strækninger.

Jesper er født og opvokset på Bornholm. I 10 år arbejdede han fast på Bornholms Højskole, og har mange meritter, lige fra sin tid i militæret over en master i oplevelsesledelse til hans engagement i bosteder for mennesker, der har brug for hjælp. Jesper har boet hele sit liv på øen og præsenterer ”sin” ø for jer. Jesper arbejder til dagligt sammen med sin kæreste med at udvinde ler til brug i produktionen af keramik på deres fælles værksted og Galleri ”Agregård” i Nyker, og vil også kunne bringe jer tæt på keramikproduktion på øen, både før og nu.

bornholm-slusegard

4. august — 10. august, 2024