Pluk og smag på Bornholm uge 27

AC 30. juni — 6. juli, 2024

Udsolgt - venteliste : kursus@bornholmshojskole.dk

Pluk og smag på Bornholm –

Se Bornholm på en ny måde. Nemlig med fokus på Fødevareøen Bornholm.
Bornholm er en smeltedigel for fortidens madkultur, fremtidens fødevareudvikling, spændende restauranter og vilde urter.

Vi hører om og oplever øens sprudlende iværksætteri indenfor fødevarer og restauranter. Vi lader os inspirere af bæredygtige metoder og tanker.
Men vi skal også have styr på øens smagsmæssige potentiale. Derfor tager vi på vandreture hvor vi ser på hvad der kan sankes af vilde urter og bær og hvad de kan bruges til. Og så ser vi på den lokale madkultur og hvordan den kan give inspiration til nutiden og fremtiden.

Du skal være frisk på både at vandre ud på sanketure i det kuperede bornholmske klippelandskab, samt besøge producenter rund om på øen.

Kurset ledes af Thomas Guldbæk. Thomas er tilknyttet Bornholms Højskole med flere forskellige kurser. Han er også formidlingschef og naturvejleder på Gaarden – Bornholms Madkulturhus. Og så er Thomas ekspert i urter og vild mad. Han arbejder som konsulent for nogle af landets bedste restauranter og fødevareproducenter.
Han har samarbejdet med Jacobsen Bryggeri, Kadeau, Noma, Sol over Gudhjem, Copenhagen Distillery og mange andre. Derudover har han 27 års erfaring som formidler og ikke mindst skribent for magasiner og bogudgivelser som bla. Gastro, Mad & Mennesker, Mad og Regionalitet/Dansk Madhistorie.

Vandring og fordybelse, sank
  • Udsolgt - venteliste : kursus@bornholmshojskole.dk