Akvarel uge 29+30

Tilmeld

1 plads ledig

Akvarel (15 pladser)

Velkommen til to spændende uger på skønne Bornholm, hvor vi udforsker akvarelmaleriets mange kunstneriske muligheder.

Du vil komme til at arbejde med forskellige teknikker både for det realistiske maleri og det mere eksperimenterende. Du vil lære om farver, og hvordan du blander farverne for
at skabe en stemningsfuld og personlig farvepalette. Du vil lære, hvordan du bygger en komposition op og arbejder med lys og skygge i akvarelmaleriet. Vi har øvelser indendørs og går også ud i den smukke omkringliggende natur og maler. Sammen laver vi en udflugt til Svaneke, hvor vi med dens havn, karakteristiske huse og natur kan finde mange oplagte motiver. Du er velkommen, både som nybegynder og bare har lyst til en både sjov og anderledes fredfyldt sommeroplevelse med farver og maleri midt i en skøn natur, eller som øvet og lyst til ny inspiration. Der gives individuel vejledning og du opmuntres til at finde de motiver, du selv finder størst glæde i at male. Det kan være landskaber, byskaber, stilleben, portrætter, abstrakt.

Nille Vermehren har studeret moderne kunst på Chelsea College of Art, London. Hun underviser desuden i realistisk og impressionistisk portræt- og landskabsmaleri i Decor Atelier.

Bornholms H¯jskole

14. juli — 27. juli, 2024