Syng, Spis og Snak: Foråret i højskolesangbogen

Syng, Spis og Snak søndag d. 10. marts på Bornholms Højskole kl. 14.30 – 17.00.

Kom og oplev Bornholms Højskoles musiklærer Mikkel Skovgaard, som ud fra sin passion for højskolesangbogen, har lavet indtil flere podcastserier med udgangspunkt i sangbogens kvaliteter og betydning. I anledning af at vinteren er forbi og det spæde forår er i gang, vil vi til dette Syng, Spis og Snak arrangement kredse omkring det livgivende forårs smukke sange, både de gamle kendte og de nye.

Der inviteres også til et møde med højskolens nye elevkuld, samt kaffe og kagebord.

Pris: 50 kr. som betales ved indgangen kontant eller MobilePay.

Tilmelding til Højskolen senest onsdag 6/3, tlf: 56 97 40 77 eller kontor@bornholmshojskole.dk

Om Mikkel Skovgaard:

Historiker med speciale i den tidlige højskolehistorie. Mikkel har arbejdet mange år med at formidle sangskatten. Først på P2 og sidenhen gennem podcast for Højskolerne. Desuden har han lavet sangaftener og -foredrag på Arbejdermuseet og på det hedengangne Alhambra – museet for humor og satire. Mikkel Skovgaard ser højskolesangbogen som et levende stykke kulturarv, der på en og samme tid er tradition og fornyelse.

Syng, spis og snak er et fællessangsprojekt på tværs af ca. 60 friskoler, efterskoler og højskoler over hele landet, hvor skolerne inviterer den lokale befolkningen til fællessang, fællesspisning og gode samtaler. Projektethar de første år været støttet af Nordeafonden og hovedformålet er at skolens elever møder de lokale og omvendt.