Livet på Bornholms Højskole

Bornholms Højskole har dybe rødder i den bornholmske natur, kunst, historie og kulturliv. Det giver alle vores fag en helt særlig tone, som du ikke finder andre steder. I alle vores fag udforsker og bruger vi øens helt særlige natur.

Højskolen ligger i Almindingen som er Danmarks 5. største skov. Her kan du gå ned på 10 minutter fra skolen. Vi har store arealer at nyde livet på. Plads til boldspil, hængekøjer at læse i, en have at feste i. I skolens minibusser kan du og dine kammerater køre ud til øens spektakulære naturområder og hyggelige havnebyer, museer og røgerier.

_MG_9954 (2)

Morgensamling

Du bor sammen med andre elever i huse eller på værelser, hvor I deler bad og toilet. Som udgangspunkt indkvarteres man på dobbeltværelse med en af samme køn. Der kan søges om enkeltværelse.

Se pakkeliste her →

Hygge på værelset

_MG_9898 (2)

Linoleumstryk i Kunst

Sang i Festhaven

Party i Festhaven

Bornholms Højskole er orienteret mod det omgivende samfund, især iværksættere og selvstændige der arbejder med deres kunsthåndværk på øen eller med bæredygtigt landbrug og energi. Desuden deltager vi aktivt på Folkemødet i juni for at øge opmærksomheden på unges stemmer i debatten og plads på Folkemødet. Vi holder gang i meningsudvekslingen året rundt, og som en del af opholdet arrangerer vores elever offentlige arrangementer eller skaber projekter, som inddrager det omgivende lokalsamfund.

Volley foran Spisesalen

skema