Glas uge 31

AE 28. juli — 3. august, 2024

Udsolgt - venteliste kursus@bornholmshojskole.dk

Vi skal i denne uge puste glas, lave glasperler og glasfusing (glasfusing er en teknik hvor man smelter to eller flere lag glas i en dertil indrettet ovn).

Vi afprøver forskellige teknikker til at arbejde med det varme glas i glaspusteriet.
Vi skal arbejde med at lave glasperler ved perlebrænderpladserne.

Vi skal eksperimentere med fusing af forskellige typer glas med eksempel messing og kobber med henblik på fremstilling af smykker, mobiler o.lign.

Du behøver ikke at have beskæftiget dig med glaspustning tidligere, for at kunne deltage i kurset. Vi tilrettelægger undervisningen ud fra hver af deltagernes erfaring og kunnen inden for glaspustning.

Værkstedets ovne bliver lukket ned alle dage kl. 18.00. Det er dog stadig muligt at bruge værkstedets perlebrændere, slibning og lignende.
Bemærk: Prisen er inklusiv en ekstra energiafgift på glas på 1000 kr. pr. uge. Derudover er der ekstra udgifter på dit forbrug af materialer.

Jacob Lungholt er glaskunstner og arbejder med blæst glas. Han har arbejdet med glas siden 1995 og har siden udviklet sine håndværksmæssige, kunstneriske og designmæssige evner inden for dette område gennem forskellige skoleophold, praktisk arbejde, Masterclasses, udstillinger og undervisning. Jacob Lungholt er uddannet fra Glas- og Keramikskolen på Bornholm, 2000. Jacob har været underviser på højskolen siden 2016, hvor han er fastansat og arbejde med kursister året rundt i værkstedets varme og farveglade univers.

bornholm-glas-1-2048x1366
  • Udsolgt - venteliste kursus@bornholmshojskole.dk