Bornholm på cykel uge 26

Z7 23. juni — 29. juni, 2024

Bornholm er bakker, bølger, brosten, røgede sild og rundkirker. Bornholm er Skandinavien samlet på ét sted med store skove, hav og klipper. Bornholm har det hele, så snup cyklen og slip fantasien løs! Fra Højskolen kan vi nå alle steder ud på øen. Bornholm har et mere end 230 km stort netværk af smukke cykelveje at køre på.

Undervejs på cykelturene gør vi stop ved seværdigheder, vi kommer forbi, og der bliver lidt tid i byerne. På cyklen kommer vi vidt omkring, men vi søger også for at suge den særlige bornholmske stemning til os.

Det går op og ned i Bornholms kuperede terræn. Turene er normalt på 40-50 km om dagen, og vi sørger for gode pauser undervejs. Hvor der er mulighed for havbad, vil det være muligt. Vi cykler i et tempo, hvor alle kan være med. På to af turene vil der være tilbud om hjemtransport med bus. Vi forventer dog, at du er glad for at cykle og ikke lader dig gå på af en regnbyge eller en strækning med bakker og lidt modvind.

Du kan leje en god cykel med 7 gear eller en el-cykel gennem en forhandler på skolen. Betales på skolens kontor. Du er velkommen til at medbringe din egen cykel. Cyklen skal være i god stand og have gode dæk og gerne nye slanger.

Kurset ligger samtidig med andre kurser. Så der vil også være andre folk i huset og fælles morgensamlinger og aftensang, som man deltager i. På Bornholms Højskole er det en fantastik mulighed at mødes til morgensamlinger, fællesarrangementer og måltider og at opleve den inspiration, der opstår i mødet med andre.

Jonathan er fastansat underviser i Jordforbindelse, Outdoor og Tæt på naturen på højskolen. Selvom Jonathan har bil, cykler han gerne sine 20 km til arbejde. Han er en knag til bålmad og hyggeligt samvær, og så er han ikke bange for noget slags vejr.

bornholm-cykel

23. juni — 29. juni, 2024